Hlavnímu městu Turecka se říká „brána“ Orientu, protože část ho leží v Evropě a část už v Malé Asii. Můžete si ho ale představit i jako bránu do jednoho obrovského nákupního centra. Máme pro vás tři důvody, proč si okamžitě zarezervovat letenku…

Magické tržnice: Nemůžete být v Istanbulu a nezajít do nejstaršího nákupního centra na světě – do Velkého bazaru. Pod jednou střechou se tu tísní okolo čtyř tisíc obchůdků! V téhle změti ulic a průchozích domů snadno zabloudíte, takže si aspoň orientačně hlídejte směr, kterým se nachází hlavní „tah“. Na druhou stranu se nepohybujte jen po něm, ty pravé skvosty objevíte právě v postranních uličkách. Mísí se tu vůně koření, medu, čajů, cukrovinek, sušeného ovoce a ořechů, prodavači se navzájem překřikují, smlouvají, láteří a celé dohromady to dává úžasně autentickou atmosféru.

Poctivé padělky: Najdete je i v Česku, jenže vesměs jsou to fakt mizerné napodobeniny. To istanbulské tržnice uspokojí svými imitacemi i náročnějšího zákazníka. Pořád vidím kolegyni z rakouského módního magazínu, jak cupitá z brány Grand Bazaaru v ukrutně drahých a ještě víc nepohodlných lodičkách od Louboutina, mává padělanou kabelkou à la Prada a nadšeně vykřikuje: „That’s the first fake in my life, I’m so proud of me!“ („Tohle je první ‚fake‘ v mém životě, jsem na sebe tak hrdá!“)

Chrámy konzumu: Koho chaos a rámus tržnic děsí a upřednostňuje řád a pevné ceny, má na výběr z 92 istanbulských nákupních center. Nepředstavujte si ale hypermarket, pár obchodů a nějakou restauraci. Tohle jsou opravdu monstrózní komplexy. V největším nákupním centru v Evropě a šestém největším na světě, Cevahir, můžete klidně strávit celý den. Na ploše 103 tisíc metrů čtverečních se nachází šest pater ochodů, dvě patra s restauracemi, parkoviště o čtyřech patrech a zábavní centrum Atlantis.

Pokud si chcete opravdu zashopovat, naplanujte si návštěvu Istanbulu na červen. Od 8. do 30. června zmítá hlavním městem skutečná nákupní horečka. Koná se zde tradiční Istanbul Shopping fest.

Foto: Archiv