Látky nejsou pouze vizuální záležitostí, ale vnímáme je jako magickou směsici jejich vzhledu, chování či poddajnosti materiálu a našeho pocitu při nošení. Co vidíme, jaké je to na pohmat a co zachytí náš nos, to vše má dopad na naše hodnocení daného oděvu a hraje roli při rozhodování, co si vezmeme na sebe.

Globální módní poradce společnosti Procter & Gamble Giles Deacon své nejnovější kolekce, které lze prát v pračce. Odhalení kolekce Dress for Yes pro Lenor a řady pro Ariel proběhlo v Berlíně na druhém ročníku P&G Látky budoucnosti.

„Během mé roční spolupráce se společností P&G jsem měl možnost zblízka sledovat pokroky v oblasti péče o látky. Pozoroval jsem talentovaný tým odborníků při práci v inovačním centru v Bruselu a inspirovalo mě, co vše dělají pro to, aby oblečení zůstalo dlouho krásné. Další inspiraci pro tyto kolekce jsem bral ze stoupající oblíbenosti látek a oděvů, jež oslovují více smyslů najednou. Modely z kolekce „Dress for Yes“ lze nosit po celý den a ještě i večer si můžete užívat ten svěží pocit, jako když si je ráno oblékáte,“ vysvětlil návrhář.

Podrobněji o multisenzorické módě pohovořil přední kognitivní psycholog Dr. Lawrence Rosenblum. Podle něj výzkum v posledním desetiletí odhalil, že lidské smysly se neustále navzájem ovlivňují a mají mnohem větší vliv na naše preference a nálady, než jaký jim sami připisujeme. Navíc jsou tyto pochody často bezděčné a tudíž si je ani neuvědomujeme.

Foto: Archiv