Dárci krve jsou v současné době považováni za nedostatkové zboží v českých nemocnicích. Na situaci reaguje kampaň the Art of living, the Art of giving, tedy „Umět žít znamená umět darovat“, která bojuje proti úbytku mladých dárců krve.

Cílem kampaně je v období od 1. května do 14. června 2014 získat 3000 nových dárců krve, pro něž se symbolem dárcovství stanou hravé Nexcare náplasti. Do projektu jsou zapojeny transfuzní stanice v Praze, Brně, Plzni, Českých Budějovicích, Olomouci a Hradci Králové.   

Proč byste měli jít darovat krev i vy?

  • Můžete zachránit někomu život!
  • Krev má v medicíně výsadní postavení, neboť ji nelze ničím jiným nahradit. Má tak nezastupitelnou funkci při léčení a její zásoby se proto musí neustále doplňovat. Obecně Český červený kříž doporučuje, aby připadlo 4 až 6 dárců na každých 100 obyvatel v zemi.
  • V ČR by se měl počet dárců krve pohybovat mezi 400 až 600 tisíci, ve skutečnosti jich je podle statistik necelých 300 tisíc.
  • Prvodárci tvoří každý rok průměrně 10 % registrovaných dárců a jsou tak velmi důležití pro zajištění stálé zásoby krve. Mladí lidé a zvláště studenti VŠ s nadšením a zápalem pro dobrou věc jsou ideálními kandidáty na prvodárce. Kampaň má za cíl rozptýlit prvotní strach a dezinformace s tím spojené.
  • Každá kapka se počítá! Každý dostane za svůj první odběr designovou náplast Nexcare od splečnosti 3M z limitovaná edice navržené speciálně pro ,‚Umět žít znamená umět darovat‘‘.
  • Dárci také získají informační leták se slevou a kuponem na vyzvednutí lístku do partnerských kulturních institucí a odznak ve tvaru Nexcare designové náplast.

Více informací naleznete na: www.nexcaregive.cz

Foto: 123rf.com