Ikonická Barbie je nejoblíbenější módní panenka na trhu a poprvé byla uvedena 9. března 1959. Vynálezkyní byla Ruth Handler, která ji vytvořila pro svou dceru Barbarru, po které panenku pojmenovala. 

Od svého debutu v roce 1959 se panenka Barbie stala mezinárodní ikonou a múzou. I dnes pokračuje ve své snaze zažehnout v dívkách představivost a ovlivnit debaty po celém světě. Barbie je odrazem své doby. Ukazuje ženy v rolích, do kterých vstupovaly zcela poprvé a i v situacích, kdy dokázaly spojit své síly. Vytvořena proto, aby ukázala dívkám, že ženy mají možnosti, Barbie vždy podporovala neomezený potenciál v každé dívce.

Ve své roli důvěrné přítelkyně pro generace dívek, má Barbie možnost podporovat dívky, aby se nebály zbořit strop, na který ženy často naráží, a užily si více než 200 nejrůznějších povolání. Barbie byla na měsíci dříve, než na něj vkročil jakýkoliv muž, kandidovala na prezidentku ještě dříve, než tak učinila americká žena a stejně tak si vyzkoušela, co obnáší být inženýrkou robotiky, architektkou, veterinářkou, zubařkou, astronautkou, paleontoložkou, vývojářkou videoher, výkonnou ředitelkou, nebo dokonce raperkou. A to je jen část výčtu povolání, která měla panenka Barbie možnost vyzkoušet a vytrvale pokračuje i dnes, aby inspirovala malé dívky, aby se nebály vyzkoušet si nejrůznější povolání.

Zdroj: archiv

Od 80. let Mattel pokračuje v promítání kulturní rozmanitosti do svých kolekcí panenek Barbie skrze panenčiny přátele a další panenky asijského, hispánského, afroamerického a etnicky nejednoznačného původu. Od roku 2015 bylo samostatně představeno více než 100 panenek s různými odstíny pleti, výrazy obličeje, barvami vlasů a očí, a stylů, což dělá z panenky Barbie tu nejrozmanitější panenku na trhu.