Příznivci umění měli v předchozích dnech možnost potkat v IQOS Lounge jednu z nejoblíbenějších současných slovenských vizuálních umělkyň Márii „Hulu“ Valenčíkovou (35), která zde vytvářela naživo speciální umělecké dílo. Divákům ho poté představila moderátorka Daniela Písařovicová.
Slovenská malířka, která si získává čím dál větší popularitu, tvořila v IQOS Lounge dílo přímo na míru. „Ze třech mých návrhů byl vybrán jeden, který jsem zde tvořila, a to na základě zážitků a pocitů z festivalové atmosféry. Použila jsem k tomu barvy, které ve své tvorbě používám běžně, co ale bylo pro mě vcelku nové, že většinou když tvořím, jsem v ateliéru sama. Tady mě hodně ovlivnila interakce s lidmi, hudba, festivalový pocit zábavy a hojnosti,“ svěřila se nám Hula.
Na její malbu pozitivně reagovali i návštěvníci IQOS Lounge. „Je to věc, kterou mnoho lidí nemá v běžném životě šanci vidět, aby umělec tvořil před jejich očima, takže lidé byli překvapení a různě se mě ptali."
S tzv. life paintingem už sice malířka zkušenosti má, není jich ale moc. „Zatím jsem takto malovala jen dvakrát, jak už jsem zmínila, jsem spíš ateliérový typ, ale vnímám to jako výzvu. Proč se tomu neotevřít? Stále ke mně přicházejí nové podněty,“ vysvětlila.
Nemá vyhraněný styl
Slovenská umělkyně se zaměřuje na abstraktní a portrétně-figurální malbu kombinovanou s abstraktními fragmenty. Ráda používá expresivní techniky, které často kontrastují s jemnými geometrickými liniemi a figurou. Prioritou je pro ni malba jako tvůrčí médium, takže se ve své tvorbě nezaměřuje na jeden vyhraněný umělecký styl. Významným poznávacím znakem jejích obrazů je poměrně časté používání výrazných neonových barev.
„Možnost tvořit mezi lidmi mi dodává energii. Spojení s publikem je pro mě hnacím motorem. Tvořím především pro velké formáty, což se mi při této příležitosti festivalu podařilo. Práce odráží rozmanitost a zábavnou, barevnou atmosféru,“ uvedla Hula.
Exkluzivní samolepky
Mária pro značku IQOS dále vytvořila jedenáct designů samolepek, kterými si uživatelé mohou ozdobit svůj IQOS. „Na samolepkách jsem chtěla ukázat rukopis, který je pro mě typický. Navrhla jsem je tak, aby si vybral každý, ať už je to konzervativnější muž, nebo žena, která ráda experimentuje. Velmi se mi líbí přístup značky k zákazníkům a myšlenka, kterou značka zastává,“ dodala.