U příležitosti uvedení exkluzivní limitované edice IQOS ILUMA WE v Česku a na Slovensku, vytvořil zpěvák Adam Pavlovčin alias ADONXS originální skladbu, jejíž obsah měli možnost ovlivnit také uživatelé Iqos. Představil ji na letošním 57. ročníku Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech v IQOS Lounge. 

Jak jste přistupoval k výzvě vytvořit tuto originální skladbu? Co bylo na této spolupráci zajímavé/jiné?
Stejně jako při každé spolupráci se vždy snažím navnímat koncept a představu klienta a zároveň je doplnit o svou vizi daného produktu. Při limitované edici IQOS ILUMA WE jsem měl rozhodně potřebu odchýlit se od melancholického a baladového přístupu k tvorbě a právě naopak přijít s něčím povzbudivým a rytmičtějším. Koneckonců, stejně to cítili i VIP uživatelé, kteří hlasovali v anketě.

Zdroj: Marian Dvořáček / IQOS Lounge

Čím vás nejvíce zaujala vize limitované edice IQOS ILUMA WE?
Kořenem této limitované edice je pro mne pocit sounáležitosti, být součástí dění, ať už je to při tvorbě nebo při oslavě filmu či hudby. Sám naplno rozumím pocitu anebo touze být viděn a respektován a tato edice se rozhodně nese i v tomto duchu.

Jaký význam pro vás mají slova jako diverzita a sounáležitost?
Myslím, že v posledních pár letech se tato slova dostala do popředí a určitě se mi obě asociují s něčím pozitivním. Diverzitu bych dnes přeformuloval na realistické vykreslení skutečnosti a prostor, který se nevyhrazuje vůči jinakosti, zatímco sounáležitost jako solidaritu a empatický přístup mezi lidmi, který je také velmi důležitý.

Skladbu jste představil v IQOS LOUNGE na MFF v Karlových Varech, byl jste na něm poprvé?
Ano, na karlovarském filmovém festivalu jsem byl poprvé, protože jsem kvůli pracovním povinnostem musel loňskou pozvánku odmítnout. Byl to skvělý zážitek.

Adam PavlovčinAdam PavlovčinZdroj: se svolením Jana Hrdého / IQOS Lounge

Jak většinou vznikají vaše skladby? Co vás inspiruje?
Můj proces tvorby je různorodý a nemá jednu šablonu. Většinou hledám harmonickou progresi na klavíru, k níž souběžně vzniká improvizací i melodická linka a na závěr text. Někdy zcela naopak se mi stane, že uslyším v obchodě nebo v sluchátkách nějakou skladbu, se kterou se mi okamžitě asociuje něco, co v tom daném momentu prožívám, a koncept textu přijde tehdy jako první. Jindy zase vytvářím jen topline nebo melodickou linku a text do už vyprodukovaného dema svých producentů.

Loni jste vydal debutové album Age of Adonxs, dvě skladby z něj se staly rádiovými hity. Co pro vás znamená takový úspěch?
Jsem nesmírně vděčný, že tyto dvě skladby dostaly tolik prostoru, a to hlavně v rozhlasovém éteru. Protože byly první, bylo to pro mne klíčové etablování se na lokálním hudebním trhu. Celkově mne těší, jak bylo celé debutové album přijato, že s ním lidé rezonují, chodí na koncerty, zpívají si se mnou a skrz hudbu žijí svoje příběhy. To je pro umělce asi ten nejlepší feedback.

Adam PavlovčinAdam PavlovčinZdroj: se svolením Matúše Tótha / IQOS Lounge

Kromě zpěvu se věnujete i tanci a modelingu. Jak dokážete skloubit všechny tyto profese?
Tanci a modelingu se dnes už nevěnuji úplně aktivně, staly se takovou součástí aktuálního balíku, ale zpěv a hudební tvorba jsou na prvním místě a mají prioritu. V minulosti tomu tak nebylo vždy a možná jsem víc tancoval nebo chodil na modelingové castingy v Miláně. Mám pocit, že mě to do určité míry vyškolilo a připravilo právě na tu hudební kariéru. Na lekci tance si zajdu vždycky rád, ale dnes to už není s profesionálními ambicemi, spíš kvůli oživení a perspektivnímu využití právě na pódiu při vlastním koncertu.

Adam PavlovčinAdam PavlovčinZdroj: se svolením Matúše Tótha / IQOS Lounge

Na čem aktuálně pracujete a na jaké novinky od vás se můžeme těšit?
Momentálně se rozbíhá festivalová sezona a společně s kapelou a producenty se připravujeme na každý z nich. Highlightem mého léta je Sziget Festival v Budapešti, který přivítá hvězdy jako Florence and The Machine, Billie Eilish nebo Imagine Dragons a já se nesmírně těším na tuto příležitost a zkušenost. Současně trávím poměrně mnoho času v bratislavském studiu LVGNC, kde vznikají další nová dema/skladby, zatím jen do „šuplíku“, jak tomu říkám, a pracuje se pomaličku i na slovenské tvorbě (smích).